1398-01-08 08:50
720
0
62186
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آق قلا:

کمبودهای منطقه را تامین می کنیم/ سپاه و ارتش در حال حفر دو کانال مهم در انتهای رودخانه هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دربازدید از مناطق سیل زده آق قلا گفت: سپاه و ارتش دو کانال مهم در حال حفر دو کانل مهم در انتهای رودخانه هستند و هر کمبودی را با حداکثر توان آنها را تامین خواهیم کرد.

به گزارش گلستان ما؛ سرلشکر محمد باقری امروز در روستای «سلاق یلقی» آق‌قلا و در جمع مردم این مطقه، اظهار کرد: بعنوان فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح وظیفه داشتم که از نزدیک در منطقه شما مردم عزیز ترکمن حضور پیدا بکنم.

وی مردم ترکمن را صبور و نجیب و مومن خواخواند و افزود: بعد از مواجه شما با سیل شدیدT امر مقام معظم رهبری بود که نیروهای مسلح امکانات خودشان را برای کمک به مردم گسیل کنند.

golestanema8

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بحمدالله نیروهای مسلح ، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع با همه امکانات در منطقه حاضر شدند .

وی ادامه داد: امروز بنده آمدم که ازنزدیک کار این دوستان را ببینم، کمبودها را بررسی کنم و گزارش پیشرفت کار را بگیرم و در جلسه بعد از ظهر هر کمبودی را با حداکثر توان تامین و جبران خواهیم کرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مسئله فروکش کردن آب، در حال انجام است، بیان کرد: لایروبی نشدن رودخانه‌ علت اصلی مشکل است، اما الان با وجود این آب انبوه داخل آن، امکان لایروبی وجود ندارد .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد: هم اکنون در انتهای رودخانه بیل‌های مکانیکی سپاه و ارتش در حال حفر دو کانل مهم هستند که علاوه بر رودخانه، خروجی رودخانه را به دریا باز کنند و آب با سرعت بیشتری به سمت دریا انتقال پیدا کند و مابقی مناطقی که آب گرفته، آب آن فروکش کند و مابقی لایروبی بعد از این مرحله انجام شود.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح به عنوان یک اقدام اضطراری در حال تخلیه آب از خانه‌ها، مغازه‌ها و شهرها و روستاها هستند تا این مناطق از آب نجات پیدا کند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در حال حاضر باید اقداماتی انجام دهیم که اگر دوباره بارندگی شد، شهرها و روستاها مصون سازی شده باشند، خاطرنشان کرد: امروز درباره حصارکشی دور شهرها، ایجاد خاکریز و سیل‌بند نیز تصمیم‌گیری خواهد شد تا اگر بارش مجددی رخ داد و رودخانه طغیان کرد، آب وارد شهرها و روستاها نشود.

golestanema8

وی با بیان اینکه اقدامات درمانی و ایجاد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و کمک‌های امدادی و رساندن آب و غذا به این مناطق در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ‌برقراری امنیت در حد مطلوب برای رفع نگرانی مردم برای سرقت و تعرض به اموال آنان به نیروی انتظامی و بسیج سپرده شد که تاکنون گزارشی از سرقت یا ناامنی در این منطقه وجود ندارد.

سرلشکر باقری به  مسئله اقدامات بیمارستانی اشاره کرد و گفت:  ایجاد بیمارستان ها، درمانگاه ها و کمک های امدادی، رساندن غذا و آب در موارد ضرورت در حال انجام است.

 به گفته وی؛ برقراری امنیت در حدمطلوب که مردم نگران سرقت اموال و تعرض به اموالشان نباشند فعالیت هایی بود که نیروی انتظامی و بسیج دنبال کردند و بحمد الله گزارشی از سرقت و نا امنی در منطقه وجود ندارد و از اینکه مردم شریف این منطقه با صبوری  نسبت به این مشکل تحمل کردند قدردانی میکنم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خاتمه گفت:  ان شا. خداوند توفیق دهد که نیروهای مسلح  و کارگزارن دولت بتوانند خدمت شایسته انجام دهند و مردم بتوانند به زندگی آرام خود برگردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.